Niemoc i …

Po okresie dość długiej „niemocy twórczej” postanowiłem powrócić do pisania kodu dla SpaceCave. Jak szybko zabrałem się za pisanie, tak szybko tego zaprzestałem. O ile jestem w stanie sobie wybaczyć jakość kodu (pisany żeby zdążyć oddać projekt…) o tyle błędy projektowe to inna sprawa. Postanowiłem jednak, że projekt skończę, mało tego, postaram się mu dodać tyle grywalności ile tylko się da. To co teraz uznaję za dwie największe wady gry to: sterowanie i pewne ograniczenia systemu skryptowego.

Z odpowiednim doborem parametrów sterowania mam problem już od dłuższego czasu. Sam nie wiem jak je wyważyć, bo albo skręty i ruchy są zbyt ociężałe, przez co przy innych jednostkach jesteśmy wolni jak muchy w smole, albo jesteśmy tak zwrotni, że po jednym, krótkim naciśnięciu strzałki w bok, statek zakręca niemal o 180 stopni. Najgorsze jest jednak to, że póki co nie udało mi się znaleźć optimum między tymi dwoma skrajnościami. Widzę jednak możliwość, że jest to spowodowane modelem „napędu statku”: teraz jest po prostu zaprzęgnięty box2D i przykładana siła przy odpowiednim silniku. Po wyłączeniu silnika, statek dalej chwilę się obraca (w końcu to przestrzeń kosmiczna, brak tarcia ;p) i całość jest trudna, a raczej nieprzyjemna w sterowaniu. Mam kilka pomysłów jak to poprawić, zobaczymy co wyjdzie.

Drugi problem jest niestety trochę gorszy. Ponieważ zamarzyło mi się zwiększenie możliwości systemu skryptowego i tym samym różnorodności zachowania jednostek i przedmiotów na mapie, chciałem dorzucić kilka  klas/metod do udostępnianego API. Tutaj jednak okazuje się, że to co obecnie istnieje jest zaprojektowane tak, że ciężko jest to w jakikolwiek rozszerzyć w taki sposób, aby nie utrudniało tworzenia ani map, ani skryptów. Przykładem jest chociażby tworzenie par klucz-drzwi, teraz dla każdej pary prawdopodobnie musiał bym tworzyć osobny skrypt, w dodatku nie mógł bym stworzyć jakiegoś logicznego połączenia między instancjami tych obiektów, więc był by to jeden, sztywny obiekt… Może trochę to zagmatwałem, ale w skrócie: obecny kod jest do d***. Dlatego postanowiłem przepisać część odpowiedzialną za skrypty, zahaczyć o mapy i edytor. Mam nadzieję, że jednak mi się w połowie nie odechce. Ale, że mam jeszcze na głowie uczelnie i kilka innych projektów zobaczymy kiedy uda mi się wprowadzić planowane zmiany… trzymajcie kciuki ;)

Ps. jak się okazało od jakiegoś czasu nie działają linki do obecnej wersji, postaram się wrzucić świeże dziś wieczorem ;)

Wpis został dodany do SpaceCave i oznakowany jako , . Przejdź do wpisu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>