Co nowego w SpaceCave

Z racji nowego semestru mogę poświęcić temu projektowi jeszcze mniej czasu niż do tej pory. Kodzę zazwyczaj w chwilach przerwy między innymi projektami, ale jednak coś tam powoli idzie do przodu :)

To co zmieniło się od wersji beta1 to między innymi:

  • Minimapa (można ją wyłączyć klawiszem ‚m’)
  • Pionowy pasek po lewej stronie ekranu przedstawiający wszystkie zebrane bronie oraz obecnie aktywną. Dodatkowo nowo zebrana broń nie zmienia się automatycznie.
  • Pierwsza, standardowa broń (karabinek) zyskała dwa dodatkowe ulepszenia. Po zebraniu powerupa po raz drugi broń strzela potrójnie do przodu, a po zebraniu jej go po raz 3 broń strzela pięcioma strumieniami, chodź już pod pięcioma różnymi kątami.
  • Do drugiej broni został dodany mały wybuch po uderzeniu
  • Poszerzyłem trochę API udostępniane dla Lua (w którym pisane są skrypty jednostek). Umożliwia ono w chwili obecnej na przykład tworzenie obiektów oddziałujących grawitacyjnie. Dwoma takimi obiektami są czarna (wciągająca) i biała (odpychająca) ‚dziura’ – o ile coś co odpycha można nazwać dziurą 8-)
  • Eksperymentowałem trochę ze sterowaniem, poprawiłem skrętność, choć tutaj jeszcze chyba brakuje trochę do ideału.
  • Wyeliminowałem kilka mniejszych i większych bugów, w tym kilka crashy…
  • Możliwość tworzenia screenshot’ów za pomocą klawisza ‚F1′

To jednak nie jest wszystko co chciał bym zrobić w tym ‚wydaniu’. Do lista TODO dla wersji beta2 jest mniej więcej następująca:

  • Możliwość zmiany klawiszologii w ustawieniach
  • Możliwość sterowania siłą skrętności statku
  • Dodanie obsługi padów jako alternatywnego sposobu sterowania
  • Poeksperymentować z dźwiękami dla broni. Aż dziw bierze, że wcześniej tego nie robiłem…
  • Rozszerzenie API dla Lua o kolejne metody, celem jest możliwość tworzenia różnego rodzaju trigerów, które np. pozwalały by tworzyć pary klucz-drzwi czy też różnych zapadek przesuwających jakieś ściany. Na chwilę obecną tworzenie uniwersalnych elementów o podobnym działaniu jest raczej niemożliwe.
  • Możliwość parametryzowania jednostek z poziomu edytora map. Obecnie chcąc stworzyć jednostkę różniącą się jakąś drobną właściwością trzeba tworzyć drugi skrypt ;/

To taka lista pisana z głowy, ale to chyba najważniejsze rzeczy które muszą być zrobione przed beta2. A poniżej kilka screenów pokazujących minimapę, pasek broni oraz black/white hole ;-]

Minimapa, gunbar, piorun
White i black hole
White i black hole

Wpis został dodany do SpaceCave i oznakowany jako , . Przejdź do wpisu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>